Fin och mjuk hud!

Jag är en person som är väldigt noga med min hud!
Jag smörjer in mig med lotion eller liknande varje dag. O ja känner verkligen obehag o att det är riktigt jobbigt o fult när man är torr! Så, jaa..jag smörjer in mig varje dag, 1-2 gånger per dag till och med o så är ja beroende av lypsyl o läppglans o sånt!

Jag har då försökt o försöker få sebbe o va nästan likadan..eller i alla fall smörja in sig när han är torr o absolut använda lypsyl när han har torra läppar. Vissa gånger när han inte har gjort som ja velat har ja tagit min kräm o hällt på honom så han måste smörja in det o också tagit tag i hans huvud o smörjt in lypsyl! HAHA! Det där med lypsyl tycker ja nästan att han borde fatta själv, för han hade jämt sår på sina läppar när han va liten för att han inte hade lypsyl..o så vill han väl inte ha igen..?!

Men i alla fall..nu ska ja komma till sak..igår så sa sebastian till hans syster att dom hade samma slags hud, en massa små prickar på armar o rygg o så..o vet ni vad han säger sen..."smörj in dig med kräm varje dag så kommer det försvinna, det gör det för mig" Haaaaaa! :D
Han har lärt sig...o vet ni också..han sa till mig häromdagen, eller fråga kanske lite mer, om vi inte kunde smörja in varandra varje dag, rygg o ben o allting! :)

asså världens lycka! hahaha!
Hoppas också att han ändrar sig angående lypsyl! Anledningen till att han inte har velat smörja in sig o så är för att det är så kladdigt..men asså det försvinner ju efter ett tag på händerna, när krämen sjunker in i huden. O ja tror att han börjar förstå det nu, han också:) hihi!


Här är den som ja använder, ja tycker den är riktigt bra, den håller länge o den luktar gott! O det är inga konstiga kemikalier som det kan vara i så många andra krämer. Det här är ju då body milk, det finns också body lotion om man inte vill ha det där rinniga som milken faktiskt är, därav namnet! Men aa..det finns som sagt andra alternativ då!
Men innan man köper en kräm så tycker ja att man ska testa en liten klick på armen eller handen..sen kan man gå o göra någonting annat, handla något eller kolla på något för att se om man inte är allergisk..om man är det så blir man röd o får många små röda prickar som kliar en massaa! Så det är något jag rekomenderar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0